Helt siden starten har tidBANK vært en pionér i bransjen og skapt en ny standard for hvordan tid, data og ressurser administreres digitalt.
– Vi tror på spesialiserte fagsystemer som tidBANK, fremfor løsninger som prøver å være litt av alt. Vårt mantra er «spesialiserte systemer som jobber sammen». Vi gjør integrasjoner enkle og effektive, slik at de beste fagsystemene kan samarbeide sømløst, sier daglig leder Tommy Flovild Engebretsen i Norsk Tid AS.
Tommy Flovild Engebretsen
Daglig leder, Norsk Tid AS
Selskapet tilbyr spesialiserte løsninger som enkelt integreres med HR-, lønns- og ERP-systemer, slik at data flyter mellom ulike deler av organisasjonen. Dette reduserer manuelle feil og behov for administrativt arbeid, og sørger for at virksomheter kan prioritere kjerneoppgavene.
Resultatet er bedre informasjonsflyt, mer helhetlig ressursstyring, og frigjort tid for ansatte og ledere.
Integrasjoner og godt samspill effektiviserer
tidBANK har i tre tiår ledet an med løsninger som senere er blitt bransjestandarder, blant annet ved å gi ansatte tillit og tilgang til å registrere og administrere egen tid. tidBANK var også markedets første webløsning med funksjonalitet for å rapportere og planlegge overtid uten å komme på kant med arbeidsmiljøloven (AML).
– Digitalisering av rutiner for godkjenning og attestering samt effektiv dataflyt til ERP-systemer fulgte naturlig etter. Det samme gjorde åpne API-er, plattform for leders ansvar for oppfølging av spesielt sykefravær, og et fokus på personvern. Effektivisering og tidsbesparelse i alle ledd er en selvfølge for oss, sier Engebretsen.
Skaper optimal opplevelse med data
De siste årene har selskapet satset på teknologi som utnytter avansert dataanalyse, preferanser og prediktiv modellering for å presentere den optimale registreringsopplevelsen. Dette gjør at prosesser kan fullautomatiseres på mobil og sikre berøringsfri interaksjon med terminaler.
– I dag jobber vi med utvikling av løsninger som gir oversikt, brukervennlig arbeidsflyt og effektiv styring for ansatte med ulike arbeidsordninger og stillinger. Samtidig sørger vi for å ha fokus på overordnet kontroll og samsvar med AML, forteller han.
Varsler ved brudd på arbeidsmiljøloven
Med tidBANK får virksomheter full kontroll på arbeidstidsbestemmelser og krav i tråd med AML. Systemet varsler automatisk ved alle typer brudd, som for eksempel overskridelse av arbeidstidsgrenser eller manglende hviletid.
Dermed kan ansatte og arbeidsgivere enkelt overholde regelverket, sikre forsvarlige arbeidsforhold og dokumentere etterlevelsen overfor myndigheter og tilsynsorganer. Systemet kan også gi varsler i forkant, slik at korrigerende tiltak kan iverksettes.
– Dette gir økt trygghet for både ansatte og ledere, og legger til rette for en bærekraftig tidskultur i offentlige og private virksomheter, presiserer Tommy Flovild Engebretsen.
tidBANK® er utviklet av Norsk Tid as og har vært på markedet siden 1997. Gjennom årenes løp har tidBANK vært trendsettende for tidsystemer i Norge og har hele veien vært et av svært få systemer med ekte fleksitid oppdatert i sanntid